Sport to zdrowie

Kobieta odbijająca piłkę w tenisie ziemnym

Co daje człowiekowi sport! Dlaczego warto uprawiać aktywność fizyczną.

 

Co składa się na zdrowy styl życia?

 

Zdrowy styl życia to nic innego jak sposób życia, który zapewnia optymalne zdrowie oraz minimalizuje ryzyko zachorowań na rozmaite choroby,  głównie choroby układu sercowo-naczyniowego czyli nadciśnienie, miażdżyca, cukrzyca, astma oskrzelowa, nadciśnienie oraz nowotwory.

Wyróżnia się kilka aspektów zdrowego trybu życia:

  • Odpowiednio zbilansowana dieta (właściwe proporcje w dostarczaniu składników odżywczych, ale i witamin i soli mineralnych, regularność spożywania posiłków)
  • Nienadużywanie używek
  • Dostateczna ilość snu (Ciekawostka! W miejscu, gdzie śpimy temperatura powinna wynosić około 21-22 stopni Celsjusza, w przeciwnym razie można wstać z bólem głowy.)
  • Aktywność fizyczna

Jak widać aktywność fizyczna stanowi jeden z elementów zdrowego trybu życia, zatem warto zastanowić się dlaczego to właśnie w zdrowym ciele, zdrowy duch!

 

Korzyści jakie daje sport?

 

Nie na darmo mówi się, że sport to zdrowie! Aktywność fizyczna ma wiele plusów, a do najważniejszych należą następujące kwestie:

  • Regulacja przemiany materii
  • Zapobieganie cukrzycy i nadciśnieniu
  • Zmniejszenie ryzyka pojawienia się zaburzeń sercowo-naczyniowych, mocne serce
  • Wzmocnienie systemu immunologicznego
  • Zmniejszenie poziomu cholesterolu
  • Redukcja poziomu stresu
  • Budowanie silnych mięśni i zdrowych kości
  • „Produkcja” endorfin

 

Dla każdego coś odpowiedniego?

 

Ważne, aby z wykonywanej aktywności fizycznej czerpać jak najwięcej przyjemności. Ćwiczenia nie mogą być przykrą koniecznością, dlatego ważne jest dobranie zajęć sportowych do swoich preferencji  i osobowości.

Przyjrzyjmy się kilku aktywnościom i sprawdźmy jakie niosą korzyści dla naszego zdrowia:

Jazda na rowerze

  • ochrona przed miażdżycą
  • wzrost wytrzymałości mięśni
  • spadek poziomu złego cholesterolu
  • wzrost pojemności płuc, krew jest bogatsza w tlen, serce pracuje szybciej
  • lepsze samopoczucie
  • redukcja stresu
  • Godzina jazdy na rowerze to 500 spalonych kalorii

Joga

  • Ćwiczenie dla każdego bez względu na wiek czy sprawność
  • Łagodzenie stresu
  • Poprawa krążenia
  • Większa sprężystość stawów
  • Kształtowanie prawidłowej postawy

Bieganie

  • Poprawa ogólnej kondycji
  • Zwiększenie wytrzymałości
  • Dotlenienie mózgu
  • Przeciwdziałanie depresji
  • Ochrona przed chorobą wieńcową
  • Zmniejszenie ryzyka chorób serca
  • Wzmocnienie mięśni, wymodelowanie sylwetki
  • Wzmocnienie kości, przeciwdziałanie osteoporozie

Pływanie

  • Poprawa krążenia
  • Wzmocnienie mięśni
  • Łagodzenie bólu stawów, zmniejszenie obrzęków
  • Wzmocnienie układu oddechowego
  • Poprawa elastyczności stawów oraz ich ruchomości
  • PAMIĘTAJ! W wodzie ciało waży zaledwie 1/10 swojej masy ciała! Trening w wodzie nie męczy dlatego jak ten tradycyjny!

Bez względu na to jaką aktywność fizyczną wybierzemy, warto pamiętać, że jest ona niezbędna do prowadzenia zdrowego trybu życia. Ćwicząc regularnie  budujemy sylwetkę, dbamy o swoje ciało i dobre samopoczucie. Pamiętajmy jednak, że tak jak we wszystkim i tutaj  należy pamiętać o zachowaniu umiaru i równowagi!

 

Jeśli chcesz poćwiczyć pod okiem eksperta zapraszamy do skorzystania z naszej Strefy Treningu w BetaMed. Oferujemy kompleksowy trening funkcjonalny całego ciała, gwarantując wzmocnienie siły mięśni, poprawę kondycji czy wymodelowanie sylwetki.

 

Masz pytanie? Zadzwoń ☎ 32 420 29 00? 519 308 200